MAROWIJNE-NASSAU EXPEDITIE
nassaugebergte

Een must voor iedereen die net iets anders zoekt dan de standaard aangeboden trips. Het gebied van de Marowijne rivier is het leefgebied van de Paramaccaanse bevolking waar u te gast bent. U neemt een kijkje  in het dagelijks leven. Als bezoeker past u zich aan de lokale omstandigheden.

Vanaf prijs:
€ 531,00 per persoon

Highlights

• spectaculaire stroomversnellingen
  • bergbeklimming
  • van de gebaande paden
  • contact met de lokale bevolking

Reisinformatie

Marowijne Nassau Survival
Tijdens deze avontuurlijke Marowijne Nassau Survival tocht bezoekt u authentieke dorpen van de Paramacaanse lokale bevolking. U maakt kennis hun eeuwenoude cultuur waarvan de roots in Afrika ligt.
Met de korjaal doorkruist u  de spectaculaire en schitterende Ampomavallen, de grootste stroomversnelling in de Marowijnerivier.

Bergbeklimming
Als hoogtepunt van de Marowijne Nassau Survival tour staat de beklimming het 570 meter hoge Nassaugebergte. Deze inspanning wordt beloond met een prachtig uitzicht.

vertrekdagenmaandag
aantal dagen
min. aantal personen6
vervoerbus en korjaal
accommodatie en voorzieningenafwisselend hutjes met bedden en hangmattenkamp met klamboes
verzorgingvolpension
activiteitenzie dag tot dag programma

Dag tot dag programma

Dag 1 - Vanuit Paramaribo via Albina naar Kamp Wadaa

‘s Morgens vroeg vertrek uit Paramaribo. We rijden via de Oostwest verbinding in enkele uren naar de grensplaats Albina in het oosten van Suriname. Na een korte rondleiding stappen we in de korjaal en beginnen we aan ons avontuur over de rivier. Onderweg maken we een aantal stops om te lunchen en om de benen te strekken. In de namiddag komen we aan op Kamp Wadaa en maken we kennis met de lokale beheerders. We brengen hier de nacht door in eenvoudige hutten met bedden en klamboes.

Dag 2 - Boottocht naar Nason en junglewandeltocht

Na het ontbijt vertrek per korjaal naar Nason, één van de oudste Paramacaanse dorpen. Hier maken we een dorpswandeling, en zullen we hoogstwaarschijnlijk ook kennis maken met de kapitein.  We moeten toestemming van de kapitein krijgen om de tocht naar het gebergte te maken.

Na een korte wandeling door de jungle, waarbij iedereen meehelpt om de bagage te dragen, komen we aan op de plaats waar het hangmattenkamp wordt ingericht. Na de lunch is er genoeg tijd om te zwemmen en van de indrukwekkende natuur te genieten. Diner en overnachting in hangmatten aan de voet van het Nassaugebergte.

Dag 3 - beklimming Nassaugebergte

Na het ontbijt starten we met de beklimming van het 570m hoge Nassaugebergte. Iedereen dient tijdens de beklimming van de berg. zijn/haar eigen bagage en waterflessen te dragen. Na een wandeling van circa 2,5 – 3 uren wordt de top bereikt. Aan het eind van de middag terug bij het hangmattenkamp aan de voet van de berg. Diner en overnachting in het hangmattenkamp

Dag 4 - Terug naar kamp Wadaa

Na het ontbijt lopen we terug naar Nason en varen we vervolgens met de  korjaal naar Kamp Wadaa. In de loop van de ochtend brengen we een bezoek aan een van de grootste stroomversnellingen van de Marowijnerivier; de Ampomavallen. Hier wordt geluncht en er is gelegenheid om te zwemmen en te genieten van de verkoelende massage van de Ampomavallen. In de middag terugkeer naar het Kamp Wadaa. Overnachting in hutten met bedden en klamboes.

Dag 5 - Terugreis via Apatou en Albina naar Paramaribo

Na het ontbijt varen we vanuit Wadaa stroomafwaarts terug richting Albina. Onderweg nemen we nog een laatste duik in de Marowijnerivier. Ook brengen we nog een bezoek aan Apatou, het grootste Franse dorp langs de Marowijnerivier.  In Albina aangekomen wacht de bus om ons terug te brengen naar Paramaribo.

Accommodatie

Voorzieningen en faciliteiten

• Hangmattenkamp: hangmat met klamboes
  • Logeergebouw: bedden met klamboes
  • Sanitaire voorzieningen: zeer eenvoudig tot afwezig, baden in de rivier